On and on

Shoo, kom just in, Jag och Hanna (tack för att du åt upp mitt godis) har varit och fiskat! Eftersom att jag är stoorfiskarn, så fick ju jag (såklart) fiskarna.. Sen har vi ju den underbara historien med båten

Vi gick ner till båten, redo att fånga dom största av dom största. Det första vi möter är en vattenfylld båt, omkring i vattnet som då är i båten, flyter en gullig liten död mört. Vi öste ur båten, och fisken, och var redo för start. Men nej, båten vill inte starta.Jag upptäcker senare till min fasa, att bensinpumpen har lossnat, det luktar bensin (gottttttt) hur mycket som helst, och det flyter bensin i vattnet. Jag ringer min fader, och sätter senare dit pumpen. Vi får i gång båten, kör ca 100 m, se blire stopp. Vi bestämmer oss för att stanna och fiska. Hanna kastar.. hmm hur många ggr?? många... sen måste ju jag såklart ta av henne spöt för att vissa hur det egentligen går till, jag kastar, och får napp.. hanna  blir ledsen, jag blir glad. Vi startar båten, slangen har lossnat igen, jag sätter dit den, startar båten, kör, stopp, fiskar, vi ska hem, slangen vill inte sitta, jag vill att den ska sitta.. den sitter inte. Hanna har hunnit få botten napp ca 3 ggr vid det har laget. Slangen lossar IGEN, jag blir förbannad och bestämmer mig för att ro i motströms, UNDERBART. Jag sätter dit årorna, dom lossnar för varje jävla ggn jag ska ro. Jag är förbannad, jag vill döda. Jag ror och ror, och tillslut, efter ca 40 min, är vi på hemmaplan.
 Jag gillar mitt liv..

Ha så kul den som orkar läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0